Strany stáli voľby 130 mil.

7. september 2006

Parlamentné strany minuli od 1. marca do 30. júna 2006 na predvolebnú kampaň okolo 130 miliónov korún. Monitoring výdavkov robila agentúra TNS v spolupráci s Alianciou fair-play a Klubom reklamných agentúr Slovenska.

Zuzana Wienk z aliancie hovorí, že zákon síce od strán vyžaduje transparentnosť pri informovaní o ich predvolebných výdavkoch, neexistuje ani kontrolný mechanizmus, ktorý by preveril vierohodnosť poskytnutých údajov.

Za najštruktúrovanejšiu a najvyrovnanejšiu označila aliancia správu Smeru, ktorý ako jediný uviedol aj názov spolupracujúcej reklamnej agentúry vrátane dohodnutej provízie a názvy dodávateľov. Podrobné prehľady poskytli aj správy SNS a SDKÚ, ich kvalita je však nevyrovnaná.

V správe KDH chýba množstvo skupín výdavkov. Informačne najchudobnejšie sú správy HZDS, ktoré neposkytuje prehľady o dodávateľoch, a SMK, ktorá neposkytla informácie o dodávateľoch, reklamnej agentúre, popise výdavkov a umiestnení reklamy. V správe SDKÚ chýba inzercia v celoštátnej tlači v trhovej hodnote 2,3 milióna korún.

Koľko minuli

SDKÚ 51 960 527 Sk
SMER 42 950 864 Sk
KDH 26 388 000 Sk
HZDS 23 198 000 Sk
SMK 17 369 000 Sk
SNS 12 531 775 Sk

(sita) Sme, 7.9.2006

Scrolltotop-sk