Iveta Radičová zostáva najotvorenejšou prezidentskou kandidátkou pre voličov v otázke majetku, aj v otázke financovania kampane. Výrazne sa zlepšil rating Zuzany Martinákovej, ktorá úplne otvorila dvere v oblasti majetku. Najmenej transparentným kandidátom sa stal úradujúci prezident Ivan Gašparovič. Uviedla to dnes Aliancia Fair-play po aktualizácii ratingu otvorenosti.
Aliancia Fair-play sa domnieva, že zákony na Slovensku zvýhodňujú v kampani pred prezidentskými voľbami takého kandidáta, ktorý je práve vo funkcii prezidenta. Ich vágnosť fakticky umožňuje, aby úradujúcemu prezidentovi platili propagáciu v predvolebnom čase daňoví poplatníci, uviedla Aliancia Fair-play.
"Budeme monitorovať to, či kandidáti prisľúbili verejnosti otvoriť sa vo veciach financovania svojej kampane a transparentnosti svojho majetku, svojich osobných komerčných záujmov a rôznych väzieb alebo záväzkov," objasnila dnes šéfka aliancie Zuzana Wienk.
Parlamentné strany minuli od 1. marca do 30. júna 2006 na predvolebnú kampaň okolo 130 miliónov korún. Monitoring výdavkov robila agentúra TNS v spolupráci s Alianciou fair-play a Klubom reklamných agentúr Slovenska.
Iveta Radičová zostáva najotvorenejšou prezidentskou kandidátkou pre voličov v otázke majetku, aj v otázke financovania kampane. Výrazne sa zlepšil rating Zuzany Martinákovej, ktorá úplne otvorila dvere v oblasti majetku. Najmenej transparentným kandidátom sa stal úradujúci prezident Ivan Gašparovič. Uviedla to dnes Aliancia Fair-play po aktualizácii ratingu otvorenosti.
Aliancia Fair-play sa domnieva, že zákony na Slovensku zvýhodňujú v kampani pred prezidentskými voľbami takého kandidáta, ktorý je práve vo funkcii prezidenta. Ich vágnosť fakticky umožňuje, aby úradujúcemu prezidentovi platili propagáciu v predvolebnom čase daňoví poplatníci, uviedla Aliancia Fair-play.
"Budeme monitorovať to, či kandidáti prisľúbili verejnosti otvoriť sa vo veciach financovania svojej kampane a transparentnosti svojho majetku, svojich osobných komerčných záujmov a rôznych väzieb alebo záväzkov," objasnila dnes šéfka aliancie Zuzana Wienk.
Parlamentné strany minuli od 1. marca do 30. júna 2006 na predvolebnú kampaň okolo 130 miliónov korún. Monitoring výdavkov robila agentúra TNS v spolupráci s Alianciou fair-play a Klubom reklamných agentúr Slovenska.
Viaceré politické strany si doteraz nesplnili zákonnú povinnosť informovať Ministerstvo financií SR (MF SR) a Národnú radu SR o výdavkoch za svoju propagáciu pred voľbami.
Keď ohlásila svoju činnosť iniciatíva na podporu fair play v predvolebnej kampani, jej etický kódex ochotne podpísali všetky strany, ktoré sa zvyknú označovať ako demokratické.